Похід в парк.

На цей раз зупинимо свій вибір на поході в парк. Зрозуміло, вирішальне слово залишається за молодшим членом родини. Це один з моментів, коли дитина 2-4 років відчуває свою причетність дорослим в сім’ї і росте спокійним, впевненим. Тепер постарайтеся продумати, як організувати такий похід з найбільшою користю для малюка.
Раз і назавжди вирішите для себе: спільний з дитиною похід – це зовсім не відпочинок для вас, це час, повністю присвячене йому, вашому улюбленому чаду . Нехай він ще раз упевниться, що ви його любите, що живете його інтересами і турботами.Про стомлюваність
Збираючись у похід, треба чітко уявляти, що сили у дитини, її можливості досить обмежені. Молодший дошкільник може протопати за цілий день до 9-10 тисяч кроків (2-3 км), не більше. Тому доведеться йти не на настільки далеку відстань, як хотілося б дорослим. До того ж не забувайте про частих зупинках, привалах, коли дитина може посидіти на лавці або полежати на легкому ковдрочку в тіні дерева або на галявинці, щоб дати відпочинок всьому тілу.

Малюк швидко стомлюється. Він може 20 хвилин рухатися, а потім 10-15 хвилин відпочивати. Іноді тато, намагаючись тренувати сина у витривалості, все частіше і частіше підбадьорює: “Дійдемо до лавок, там і відпочинемо. Кріпись, ти ж мужчина!”

І син дійсно кріпиться, терпить, іде-бреде, ледве пересуваючи ноги. Він вже нічого не помічає навколо, нічому не радий. Краще дати йому перепочити, злегка підкріпитися фруктами, випити водички, і з новими силами – в дорогу.

Для походу цілком достатньо 3-3,5 годин, щоб, не порушуючи режиму, повернутися додому на обід і денний сон. Буває, тато міркує інакше: “Навіщо квапитися до обіду? На повітрі апетит краще. І без сну один день може обійтися, не маленький. Зате вночі як буде спати!” Просто тато забуває ввечері в понеділок запитати у домашніх про самопочуття власного чада. А даремно.

Про емоції і мова
Подивіться навколо очима дитини – стільки цікавого в світі! І все треба встигнути зрозуміти; будь-який предмет, що зустрівся на шляху, обстежити, будь-яку ситуацію не пропустити. Дитину 2-4 років захоплюють позитивні емоції. Її збуджує близькість улюблених дорослих, незвичність самого походу, калейдоскоп вражень. Звичайно, пізнавальна активність, притаманна даному віку, залишає свій слід і в душі, і в думках малюка, але от зрозуміти суть того, що відбувається, виділити головне, зробити правильний висновок – цього малюк сам виконати не в силах. Систематизувати побачене, привести у відповідність з дійсністю – в усьому цьому просто необхідна допомога дорослих. І врахуйте, дітям не можна давати спотворені уявлення про навколишній світ, якими б маленькими вони не були.

Зацікавився чимось малюк, зупиніться, придивіться – що там, намагайтеся дивитися на все його очима і в той же час залишатися дорослим, розкрити дитині щось нове, яскраво, образно розповісти про побачене, продекламувати доречне в цій ситуації вірш, пригадати прислів’я, приказку, загадку.

Мова ваша, емоційна і виразна, повинна нести добре ставлення до навколишнього , захоплення щедрою красою природи.

Вчасно почуті пісні, потішки, загадки загострюють сприйняття малюка, сприяють відтворенню образів.

У той же час спонукайте малюка висловлюватися, фантазувати, думати, зіставляти, вчіть аналізувати, відповідати на питання і задавати їх. Дитина повинна відчувати батьківську причетність його інтересам. Так формується довіра до світу, подяка і величезна любов до батьків.

Про увагу
Не забувайте і про те, що молодшим дошкільникам притаманно легко і швидко відволікатися. Зашкреблося щось у кущах – малюк свою увагу вже перемкнув на це. Будьте терпимі. Можна розглянути ближче те, що його зацікавило.

Про мислення
Мислення дитини цього віку носить наочно-дієвий характер. Йому обов’язково потрібно бачити те, про що ведеться розмова, і не тільки бачити, але й діяти з побаченим об’єктом.

Для активізації пізнавального процесу як можна ширше вмикайте всі аналізаторні системи малюка, задійте його зір, слух, дотик , нюх: “Послухай, як весело дзюрчить струмочок. Як ти думаєш, чому він радіє?” Пропонуйте вправи на температурні відмінності, на розрізнення ваги предметів. Трохи прим’яв в руках листочок, просіть по запаху визначити: “Що у мене в долонях? Лист або квітка?”

Про фізичні вправи
У таких спільних вилазках є всі умови для тренування юного мандрівника в силі, спритності, сміливості . Поки мама відпочиває на лавці, можна з татом побігати між деревами, перелізти через повалене дерево, йти чи дертися по ньому, підлазити під кущі.

Можна, зібравши шишки, повправлятися в кидку, намагаючись потрапити в пень або перекинути шишку через кущ.

Таким чином задовольняється потреба малюка в різноманітних рухових реакціях, закріплюються придбані раніше вміння.

У парк з дитиною ви підете не раз і не два. Те, про що ви прочитаєте нижче, – підказка для вас, теми для розмов з малюком, певний обсяг знань, який потрібно доносити до дитини не відразу, а поступово. Отже, за чим же можна спостерігати в парку?

Спостереження живої та неживої природи
Сезонні явища . Можна спостерігати за безхмарним небом, легкими пухнастими хмарками. Але ось з’являться раптом величезні хмари, налетить веселий дощ, всіх розжене, пошумить і помчить.

Ти чув пісеньку дощу: “кап-кап-кап”? А ти бачив веселку-дугу? А чи потрібен дощ і кому? Хто напився? Хто вмився? (Вправи по орієнтуванню в просторі, перші пізнання про живому і неживому – ось скільки завдань вирішується в цих питаннях). Мокрі лавки, не можна посидіти; мокрі алеї, не можна побігати, і тротуар залитий потоками. Але вони задоволені – дощ всіх умив. А хто і вмився, і напився – так це кущі, дерева, квіти.

Зверніть увагу дитини на теплий лагідний вітерець, що грає з листям, квітами, травою. Раптово налетів сильний поривчастий вітер, зашумів у верхівках дерев, погнав все, що погано лежить. Нічого охати, ахати, а потрібно, як тато, встати назустріч вітру і продекламувати: “Вітер, вітер, ти могутній …” і т.д.

Поступово підведіть малюка до первісного розуміння пори року – літа (осені, навесні). Сонечко ласкаве гріє. Всі раді йому. Називай, хто радіє. Діти у різнобарвних шатах схожі на кого? І квіти строкаті навколо.

Джерело: http://megasite.in.ua/58690-progulyanka-v-parku-z-ditmi-1-5-4-rokiv.html